onsdag den 27. august 2014

Onsdag d. 27/8 2014

Idag skulle have været en normal skole dag, Men efter som vejret har været godt idag har lærerne valgt at rykke en tur som vi først skulle ud på, på næste onsdag. Nå men vi stod op og gjorde os klar til at cykle 15 km med vores K-grupper til en eller anden sø jeg ikke lige husker navnet på (hehe). Da vi kom der ned var vi tre K-grupper som skulle vente på de andre K-grupper som kunne tag lidt over to timer, så vi gik bare rundt i vandet, efter noget tid fandt jeg ud af hvordan en igle ser ud (den er død nu og sad ikke på mig). Da de voksende an kom og resterne af K-grupperne valgte en del af som at smutte ud i vandet, hvilket var pisse koldt og en anelse klamt.

Men da vi efter noget tid kom op af vandet kolde og våde skulle vi igang med  nogle dyster imod de andres K-grupper hvilket jeg syns var ret sjovt.

Dysterne:
Lav en pandekage (ved ikke om det var en dyst hvor man scorede nogle point, men min brændte på, suk)
Frisbeegolf.
Byg et sandslot
Byg en tømmerflåde
Få en bordtenisbold op igennem et rør.
Få vand ned igennem en ring.

Åå men lav en pande kage ved i jo nu hvordan endte, jeg tror enlig bare jeg skal holde mig fra det.

Frisbeegolf tabte jeg også i 21 kast mod 17 kast (hader det spil)

Byg et sandslot. det var sjovt og hyggeligt efter min mening, vi valgte at bygge en borg med mure, tårne, voldgrav, kanoner og blomster. Da dommerne skulle komme og se vores borg skulle vi også finde på en lille historie til den og den kan jeg ikke rigtigt huske da den var forvirrerne da to fortalte den, men det var noget med to der skulle giftet og beskytte pigen mod en anden. Vi lå i top tre af de bedste sandslotte.

Tømmerflåden, var også sjovt syns jeg. vi fik af vide at vi skulle bygge en tømmerflåde, når man havde bygget den skulle man ud i vandet to til at skubbe og en der skulle side på den (hvilket bliv mig da jeg var lettest). Men vi kom først i mål og drengene fra min K-gruppe hyggede sig med vores tømmerflåde ude i vandet som sejrer.

Nu til bordstenisbolden. Hele dysten gik ud på at de havde bundet et rør til et træ og lavet huller i røret, i bunden af røret lå bolden som man skulle få op ved hjælp af vand, hvilket er ret svært når der er huller i det. Nå men vi gik i gang med at proppe små pinde ind i de forbande huller hvor vandet bare fik pinde skudt ud igen så vi bliv pisse våde og en anden lille bonus var at den som hældte vandet i røret ikke altid kun rammer røret så vi fik halvdelen af vandet ned over os. Vi endte til sidst med bare at holde med hænderne de steder vi kunne komme til og kan i gætte hvordan det gik? vi fik ikke bolden op, vi tror vi kom til at standse den med alle pindene.

Vand igennem ringen, gik ud på at man skulle ved hjælp af nogle ting få fire liter vand ned i gennem en ring oppe i et træ, hvilket ikke er let når man ingen ide har om hvordan man skal bærer sig ad, vi endte dog med at løfte en 5 liter spand op og tvinge den ned igennem ringen. vi fik dog ikke 5 liter med ned eller 4.

Da vi var færdig med dysterne pakkede vi sammen og satte os op på cyklerne og tog turen tilbage i roligt tempo. Da vi kom hjem gik man i bad med det samme og slappede bare af derefter. Da vi skulle have aftensmad fik vi af vide hvem der vandt. Min K-gruppe lå på en 5. plads med en anden K-gruppe. Nååårh ja så har mig og min Roomie rykket rundt på vores værelse så det er blevet mere hyggeligt,  jeg mangler stadig en masse til min opslagstavle og mine hyler.

Og så har jeg fået en lille hilsen fra min Oldemor hvor i da lige skal de det fine brev hun har sendt mig.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar